Formalności dotyczące zakupu nieruchomości

Formalności dotyczące zakupu nieruchomości
Wiele osób zastanawia się, jakie znaczenie ma wybór takiego, a nie innego notariusza. Formalnie nie ma to oczywiście żadnego znaczenia. Nie mniej jednak warto poszukać takiej kancelarii, która zaoferuje możliwie atrakcyjną taksę za wykonanie określonej czynności.





Sporządzenie umowy zakupu nieruchomosci
Jeśli umowa dotycząca zakupu nieruchomości sporządzona będzie w siedzibie notariusza, wówczas powinien on zaproponować stawkę taksy notarialnej, którą reguluje Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości. Nie mniej jednak zdarzają się takie przypadki, iż wysokość opłat zmienia się w zależności od sytuacji. Jeśli notariusz musi przeprowadzić czynności poza kancelarią (na przykład w mieszkaniu określonej osoby) to opłaty mogą ulec niewielkiej zmianie. Konieczne będzie pokrycie kosztu dojazdu do konkretnej lokalizacji.

Niektóre osoby nie czują się na siłach, by samodzielnie zajmować się formalnościami dotyczącymi zakupu mieszkania czy też domu. Wówczas korzystna może okazać się pomoc profesjonalnego biura nieruchomości.



Współpraca z pośrednikiem
Pośrednicy zazwyczaj współpracują z geodetami, firmami budowlanymi i wykończeniowym, rzeczoznawcami nieruchomości i oczywiście z notariuszami.Jeśli ubiegamy się o kredyt potrzebny może okazać się tzw. operat szacunkowy, czyli dokument przygotowany przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego. Jedną z podkarpackich firm oferujących tego typu usługi jest Wycena Nieruchomości Szymon Kasperski z Rzeszowa. Doświadczony rzeczoznawca pomoże nam dom jednorodzinny, mieszkanie, czy też działkę.



Zdarza się, że pośrednicy nieruchomości potrafią wynegocjować korzystną stawkę taksy notarialnej, dzięki czemu jesteśmy w stanie nieco zaoszczędzić. Współpraca z biurem nieruchomości to zatem nie tylko pomoc w odszukaniu interesującego nas lokalu mieszkalnego. Z współpracą wiąże się też wsparcie w organizacji wszelkich formalności, dotyczącym przeprowadzenia transakcji w zakresie nabycia nieruchomości. Oczywiście żaden pośrednik nie wykonuje takich czynności za darmo. Czasem jednak lepiej zapłacić i mieć pewność, iż wszystko wykonane jest tak jak należy, niż podejmować ryzyko w przypadku tak dużej inwestycji jak zakup mieszkania.



Nabycie nieruchomości
Nabycie nieruchomości to decyzja bardzo poważna.
Konieczne jest bowiem przeanalizowanie wielu aspektów i zadbanie o poszczególne kwestie dotyczące kupowanego obiektu. Przede wszystkim określić trzeba, w jakiej lokalizacji znajdować ma się nieruchomość, a także do jakich celów będzie nam służyła. Inaczej wybiera się bowiem mieszkanie, które ma być inwestycją (pod wynajem), a inaczej lokal, w którym sami zamieszkamy.

Kupując mieszkanie przede wszystkim warto zapoznać się z różnymi ofertami. Nie mniej jednak nie chodzi o to, aby zobaczyć każde istniejące na rynku mieszkanie, ale dotrzeć do takich ofert, które w pełni odpowiadają na nasze preferencje i oczekiwania. Pomocna może okazać się w tym zakresie pomoc biura, które pośredniczy w zakupie nieruchomości. Takie firmy pomagają odszukać interesujące oferty, oglądają je razem z klientem, doradzają mu, podpowiadają, które mieszkania warte są szczególnej uwagi. Pośrednik nieruchomości nie kończy jednak swojej pracy na wyszukaniu interesującego klienta lokum. Pomaga też zorganizować formalności natury formalnej, dopiąć transakcję na ostatni guzik, by wszystko przebiegało zgodnie z prawem. Dobry pośrednik wspiera klienta na każdym etapie poszukiwań, jak i przeprowadzania transakcji. 



Podział majątku w wypadku rozwodu
Najlepiej by małżonkowie po prostu doszli do porozumienia podczas rozwodu, ponieważ wówczas sąd od razu zatwierdzi ich podział majątku i nie będą oni musieli stosować kolejnych pism z prośbą o podział oraz czekać na ich rozpatrzenie. Takie sprawy mogą ciągnąć się znów latami. Jeśli małżonkowie będą zgodni co do podziału, nie muszą już dochodzić kolejno i tej sprawy na drodze sądowej. Podziałowi podlegają wszelkie dobra, nieruchomości, samochody i majątek zgromadzony podczas małżeństwa, obojętnie na kogo jest on zapisany. Co więcej podział dotyczy także długów. Jeśli w czasie trwania związku małżeńskiego zaciągnęliśmy kredyt, to nie zostaje on umorzony, ale przechodzi na jednego i drugiego małżonka z osobna.

Inaczej sprawa wygląda wyłącznie w przypadku intercyzy. Wówczas każde z małżonków posiada majątek, który nie podlega podziałowi. Chociaż intercyza jest negatywnie kojarzona, to jednak wcale nie jest złym pomysłem. Pozwala ona zaoszczędzić wiele kłopotów z podziałami oraz zachować dobra, które są dla nas wyjątkowo cenne.
Komentarze innych (0)
Skomentuj
Całościowa ocena:

Powiązane firmy

Oceń pierwszy
firmę
Ocena: 5/5 (2 opinie)
Ocena: 5/5 (1 opinia)
Oceń pierwszy
firmę
Oceń pierwszy
firmę

Inne aktualności

Nieruchomości to biznes jak każdy inny. Inwestow...
Zakup nowego mieszkania to bardzo skomplikowany pr...
Nowoczesny system Del Sol spełnia założenia arc...
Dom nie tylko powinien być solidnie zbudowany i w...
Wybór odpowiedniego rodzaju obiektów...
Kupno mieszkania to jedna z największych inwestyc...