Zobacz również

Jak stworzyć skuteczną strategię pozycjonowania sklepu internetowego?

Jak stworzyć skuteczną strategię pozycjonowania sklepu internetowego?

Wymagania stawiane przez algorytmy Google, rynek e-commerce i zachowania użytkowników Internetu stale ulegają zmianom, więc i również wybór najbardziej skutecznej strategii pozycjonowania sklepu internetowego. Coraz rzadziej stosuje się powierzchowną optymalizację, nagromadzenie w tekstach jak największej ilości prostych słów kluczowych oraz linkowanie na skalę masową. Obecnie podejmowane działania w ramach pozycjonowania sklepu on-line wymagają dużo bardziej przemyślanych kroków, z tej racji coraz popularniejsze staje się opracowywanie szczegółowych strategii pozycjonowania wraz z późniejszym monitorowaniem ich skuteczności.

Podstawa każdej strategii pozycjonowania

Jak wybrać strategię pozycjonowania sklepu internetowego? To zależy. W agencji interaktywnej Argonium każda strategia jest dobierana indywidualnie, po przeprowadzeniu wnikliwego wywiadu z klientem. Podczas rozmowy z właścicielem biznesu e-commerce bardzo często przedstawia on skonkretyzowane oczekiwania, działalność posiadanego sklepu on-line i grupę docelową. Opisuje także podejmowane już działania z zakresu pozycjonowania i marketingu internetowego w ogóle, co ułatwia ocenę skuteczności poszczególnych kroków. Tym sposobem można zrezygnować z tych, które nie odniosły oczekiwanych efektów, i skupić się na innych działaniach. Wymagania klienta stanowią fundament dla każdej strategii pozycjonowania, które na pierwszym miejscu są brane pod uwagę w agencji interaktywnej Argonium.

Jak wygląda praca nad opracowywaniem strategii pozycjonowania?

Po rozmowie z klientem, poznaniu jego oczekiwań i specyfiki interesującego nas biznesu przychodzi czas na prace nad opracowywaniem najskuteczniejszej strategii pozycjonowania. W tym celu pracownicy Argonium zapoznają się najpierw z rynkiem, na jakim klient działa, oraz jego konkurentami i ich pozycją w wynikach wyszukiwania Google. Wiedza na ten temat pozwala na zapoznanie się z polem to działania i możliwościami zyskania przewagi nad konkurencją. Następnie precyzowane są jasne cele strategii, po czym profesjonaliści z zakresu pozycjonowania sklepów on-line przechodzą do prac właściwych. Większość planów pozycjonowania serwisów uwzględnia: content marketing, budowanie wartościowego ruchu, optymalizację oraz analizę treści dostępnych na stronie (w razie potrzeby jest przeredagowywana lub zmieniana).

Gotowa już strategia pozycjonowania jest prezentowana klientowi i poddawana do jego weryfikacji. Po akceptacji planu, profesjonaliści w różnych branżach zatrudnieni w Argonium przechodzą do jego realizacji. Wszelkie działania są analizowane pod kątem ich skuteczności, a w razie otrzymania niesatysfakcjonujących wyników poszczególne elementy strategii można ulepszyć. Każda strategia pozycjonowania zakłada bowiem osiągnięcie określonych wcześniej celów i do tego zmierzają wszystkie realizowane kolejno kroki.

Komentarze innych (0)

Inne aktualności